Karulaugu specialid

Möödunud nädalavahetust võiksin ma nimetada "Köögis karulaugu seltsis". Kõik sai alguse sellest, kui mu ema kutsuti reedel metsa karulauku korjama. Kuigi meil koduaias kasvab erinevaid laukusid, kuid neid on üsna vähe, otsustas mu ema vaatamata halvale ilmale siiski minna. Tänu sellele sain mina reedest pühapäevani proovida ja uurida, mis võimalusi pakub karulauk. Oli õnnestumisi ja oli ebaõnnestumisi!

                        Foto: Raili Roose





Maitsekas karulaugusalat 

Kui ema reede õhtul karulauguportsuga koju jõudis, olid kõigil kõhud nii tühjad, et otsustasin kiiresti ühe salati kokku segada. Kui tavaliselt on mul kevadel aiast võtta küll murulauku, küll aedlauku, kuid alati on neid vähe ja saab salatisse ainult maitsena lisada, siis nüüd sain karulauguga priisata. Salat tuli suurepärane!


Vajalikud toiduained:

- 2 suurt peotäit karulauku
- 1 tomat
- 400 g 20-protsendilist hapukoort
- soola



Valmistamine:

1. Haki karulaugulehed ja tomat.
2. Lisa hapukoor ja sool.
3. Sega salat läbi ja lase hea maitsta!


Karulaugupesto



Olin kuulnud, et karulaugupesto valmistamine on väga lihtne ja võimalusi selleks mitmeid. Muuta saab koguseid ja sageli kasutatakse erinevaid seemneid. Minul oli kodus päevalilleseemneid ja täiesti juhuslikult leidsin kodus olevast raamatust "Sibulad ja laugud", et pestot saab ka teha päevalilleseemnetest. Ma polnud kunagi varem ühtegi pestot valmistanud. See ongi ääretult lihtne: tuleb kõik ained omavahel ühtlaseks seguks mikserdada ja maitsestada.



Vajalikud toiduained:

- 2 suurt peotäit hakitud karulaugulehti
- 4 kuhjaga sl röstitud päevalilleseemneid
- 3,5 sl Valio Forte Classico riivjuustu 
- 6 sl külmpressitud oliiviõli
- soola


Spagetid karulaugupestos

Pestot saab kasutada võileivamäärde, salati- ja dipikastmena ning soojade roogade valmistamiseks. Laupäeval, kui olin esimese pestokoguse valmis saanud, asusin sooja lõunasööki tegema. Kuigi ma makarone jumaldan punases kastmes, otsustasin katsetada ja panna kokku omavahel rohelise pesto ja makaronid. Kahjuks ei tulnud see toit nii maitsev, kui ma eeldasin. Jäi veidi kuivaks ja ebameeldivalt vängeks. Võib-olla oleksin pidanud pestot vähem panema ja lisandina kasutama mingit külma koorekastet. Retsepti panen kogused, mille järgi ise roa valmistasin.



Vajalikud toiduained:

- 400 g spagette
- 140 g toorsuitsupeekoni tükke
- 2 sl kuhjaga karulaugupestot
- lisandiks riivjuustu




Valmistamine:

1. Keeda spagetid õli ja soolaga maitsestatud vees pehmeks.
2. Prae pannil peekonitükid.
3. Sega omavahel spagetid, peekonitükid ja pesto.
4. Serveeri ja puista peale riivjuust.


Maitserikas karulauguvõi

Olen varem söönud kodus tehtud karulauguvõid ja see on mulle meeldinud. Eriti maitseb karulauguvõi mu vennale. Surfasin pühapäeval veidi internetis ja panin kokku oma retsepti, sest mulle tundus, et teistes retseptides kasutati karulaugulehti liiga vähe. Või tuli väga hõrk ja maitsev.




Vajalikud toiduained:

- 200 g toasooja võid
- 2 peotäit hakitud karulaugulehti
- 1 sidruni riivitud koor
- soola





Valmistamine:

1. Lase võil hästi pehmeks minna.
2. Lisa karulaugulehed, sidruni riivitud koor ja sool.
3. Mikserda ühtlaseks massiks.
4. Kui soovid, lisa soola võisse või hiljem võileiva peale.



Kasutatud kirjandus:

Lia Virkuse ja Maire Suitsu raamat "Sibulad ja laugud"